Hopi Dushi - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu Hopi Dushi - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu

Hopi Dushi

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 December 2014 | Curaçao, Curaçao

+ Niet kunnen geloven dat het al december is en dat ik over 3 weken kerst ga vieren met mijn familie in de zon
+ Iedereen spreekt je aan met dushi
+ Je kunt alle andere dingen ook dushi noemen als het leuk of lekker is
+ Bijna overal korting of dingen gratis krijgen als blonde makamba en als stagiaire/student
+ Zelfs een hechte band krijgen met je rode autootje die de naam Po heeft gekregen van de teletubbies
+ Auto's toeteren en schijnen met hun lichten als ze je voor willen laten, je willen waarschuwen voor iets, je in de weg staat of als ze gewoon leuk willen doen. Het kan dus alles betekenen
+ Bijna net zo lang weekend als stage en ieder weekend zon, zee, strand, zwembad en feest
+ Privé jacuzzi op een resort door te doen alsof je familie er verblijft
+ De airco's en ventilators worden zelfs te koud na maanden in dit klimaat
+ Curaçaose muziek luisteren overal
+ Al 3 maanden geen lange broek, vest en dichte schoenen meer aan
+ Genieten in de Albert Heijn waar al het Nederlandse eten te koop is
+ Net zo duur uit eten als boodschappen doen
+ Happy hours met alle drankjes voor maar een paar euro
+ Ieder weekend een niet te geloven mooie zonsondergang meemaken
+ Stagekindjes die je in plaats van een handje in het begin nu een knuffel geven als ze je groeten en gedag zeggen
+ Winkelbedienden doen je pinpas voor je door het apparaat, pakken je tas voor je in en brengen je tas naar de auto
+ Bezoekje brengen aan een karaoke en snackbar in 1
+ Expeditie Robinson, The Voice of Holland en zelfs Ik Hou Van Holland kijken aan de andere kant van de wereld
+ 18 huisgenoten dus altijd wel iemand die iets leuks wil gaan doen

- 8000 kilometer en 5 uren tijdsverschil bij je familie en vrienden vandaan
- Docenten van school die verkeerd, te kort of helemaal niet reageren op mails en verder geen les of uitleg hebben een half jaar lang
- Enorme kakkerlakken halen uit de keuken, je auto en zelfs je klamboe
- Iedere dag een ijskoude douche
- Je haar nog even extra dood maken door het te stijlen na alleen maar chloor, zout en ijskoud douchewater
- Gek worden van je klerenkast waar al 3 maanden hetzelfde hangt
- Uitgezakte en te wijd geworden bikini's
- Zulke harde regenbuien dat je met je auto door een grote oceaan rijdt
- Ziek zijn of een kater hebben in 30 graden
- Ongeveer 99% kans hebben om de virussen Dengue of Chikungunya op te lopen door besmette steekmuggen op het eiland
- Zoveel muggenbulten die zo erg jeuken dat alles open gaat en er bloedplekken en littekens overblijven
- 18 huisgenoten met gedeelde keukens en badkamers dus gebrek aan privacy en rust

• 02 December 2014 - 13:32

Wiep :

Hoi Lisa,
    Opnieuw een leuk verslag, met zo te zien aan de lange lijst, meest positieve ervaringen.
    Nog even en je kunt een aantal van deze dingen met je familie delen.
    Is super fijn voor je om hen alles te laten zien.
    Wil je vanuit het koude Nederland alvast een hele fijne kerstvakantie toewensen
    met zijn allen. Geniet ervan!!

Groetjes Egenius en Wiep.

• 02 December 2014 - 13:32

Wiep :

Hoi Lisa,
    Nog even en je kunt een aantal van deze dingen met je familie delen.
    Is super fijn voor je om hen alles te laten zien.
    Wil je vanuit het koude Nederland alvast een hele fijne kerstvakantie toewensen
    met zijn allen. Geniet ervan!!

Groetjes Egenius en Wiep.

• 03 December 2014 - 11:52

Joan:

Weer erg leuk om te lezen Lisa! Ik tel de dagen af om je weer in de armen te kunnen sluiten...mis je steeds meer! Uit het verslag blijkt wel dat je het zeker naar je zin hebt en daar ben ik blij om!Geniet nog maar lekker daar en veel liefs van ons allemaal uit een vrieskoud Leeuwarden, -1 zonet, brrr. XXXmama

• 07 December 2014 - 12:45

Bouwina:

Lieve Lisa, wat ontzettend leuk geschreven en alvast heel veel plezier met je familie tijdens de feestdagen