Over de helft - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu

Over de helft

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve volgers van mijn reis,

het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geschreven heb. Ik ben inmiddels al over de helft van mijn tijd hier. Het heeft even geduurd voordat ik aan alles was gewend, maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik straks weer gewoon in Nederland zit. Vanochtend las ik op internet dat het daar 5 graden was en dat de winterjassen uit de kast zijn gehaald. Ik kan ook niet geloven dat het al november is, het voelt hier eeuwig juli. Op stage heb ik mijn vaste groep kinderen waar ik inmiddels echt een band mee heb opgebouwd, met het ene kind meer als met de ander. Het is lief om te zien dat sommigen nu echt blij zijn om je te zien, je knuffelen en je van alles vertellen. Dat is wel even anders dan het uittesten en afstandelijk zijn zoals in het begin. Nog steeds kunnen de kinderen heel druk zijn en slecht luisteren, het zijn ook veel jongens en een aantal hebben problemen in hun gedrag of thuis. Of deze stage echt helemaal bij mijn opleiding past en ik er op dat gebied veel van leer betwijfel ik wel, maar alleen al om in het buitenland te wonen is echt een ervaring. Ik stel me als 'makamba' (Nederlander op Curaçao) echt open voor alles en wil zoveel mogelijk weten. Een groepsleidster op stage die hier is opgegroeid heb ik van alles gevraagd over hoe het hier allemaal zit op het gebied van de zorg. Dingen die mij echt interesseren in het Maatschappelijk Werk zoals werken in de gevangenis, verslavingszorg en geestelijke gezondheidszorg. Er zijn heel veel verschillen daarin tussen Nederland en Curaçao. Volgende week heb ik mijn tussenevaluatie voor stage. Daar moet ik een verslag voor schrijven waar in staat hoe alles tot nu toe gegaan is en wat ik de rest van de tijd nog wil gaan doen. Ik ben er al mee begonnen en ga het dit weekend afmaken. Van de verslagen heb ik er nu 1 af en ga ik nog 2 maken. Ik moet alles vragen en inleveren via de mail en er wordt heel traag of helemaal niet gereageerd, dat is wel echt stom aan in het buitenland zijn. Ieder weekend geniet ik volop van zon, zee, strand en leuke feestjes. Er is sinds een paar weken een nieuwe groepsleidster op stage waarmee ik ook leuke dingen doe. Zij heeft ook MWD gestudeerd, we vinden dezelfde dingen leuk om over te praten en om te doen. Daarnaast regelen mijn huisgenoten vaak dingen om te doen en kun je zelf bepalen of je meegaat. Het is bijvoorbeeld al geregeld dat ik op Fuikdag, het grootste feest van het jaar op Curaçao, met mijn huisgenoten en meisje van stage een boot heb om erheen te gaan. Het is nu donderdagavond dus dat betekent dat mijn weekend alweer begonnen is. Morgen ga ik thuis in het zwembad liggen, verder met mijn verslag voor school en 's avonds naar zumba. Zaterdag ben ik weer een dag samen met het meisje van stage. We gaan shoppen en uit eten en ik denk ook nog wel even zwemmen en opstap. Zondag heb ik nog geen plannen maar er zijn vast huisgenoten die naar een strand gaan. Nog 6 weken stage en dan komen eindelijk mijn ouders, zus en haar vriend en mijn broertje langs. Ik kan niet wachten om ze weer te zien en om alles hier te laten zien. We gaan heel veel doen in waarschijnlijk niet genoeg tijd. Met dolfijnen zwemmen, naar Klein Curaçao, de Christoffelberg beklimmen, naar het strand de Grote Knip, Pineapple Skyhigh (mooiste plekje ooit), Zanzibar, Kokomo beach, Saint Tropez infinitypool, Cabana beach, Porto Mari, naar het slavenmuseum, we gaan schieten en natuurlijk kerst en mijn verjaardag vieren. Daarna ga ik Oud&Nieuw en Fuikdag met mijn huisgenoten en meisje van stage vieren, dan nog 1 week stage lopen en daarna heb ik mijn aller laatste week op Curaçao. Die week ben ik vrij dus kan ik alles wat ik nog wil doen voor de laatste keer meemaken. Een paar huisgenoten zijn dan al terug naar Nederland en de anderen moeten gewoon naar stage, dus ik moet nog even zien wie mij dan gezelschap gaat houden. Maar eerst nog lang genieten van mijn stage kindjes, ieder weekend van het heerlijke relaxte leven hier en aftellen tot ik mijn familie weer kan zien

Ayo dushi's

  • 07 November 2014 - 08:16

    Bouwina:

    Hey Lisa,
    Leuk om weer even wat van je te lezen hoor!
    Groetjes uit een herfstachtig Nederland!
    X Bouwina

  • 07 November 2014 - 09:23

    Laura:

    Hoi Lisa,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Je mist hier inderdaad niets hoor! Het is vanaf vandaag echt superkoud….
    Geniet nog lekker van alles wat je meemaakt en heel veel plezier met de andere Dasjes met Kerst!

    Groetjes,
    Laura

  • 07 November 2014 - 13:24

    Louise:

    Hoi Lisa wat heb je ons weer leuk meegenomen in je belevenissen! Vorige week met je ouders gegeten en ik kan je verzekeren dat ze net zoveel zin hebben om jou weer te zien als jij hen. Geniet meisje van al het moois om je heen want voor je het weet zit je hier weer in inderdaad een winterjas, dikke sjaal en handschoenen en kun je alleen nog overdekt zwemmen:-( liefs van Wim, Louise en Laura

  • 07 November 2014 - 14:28

    Egenius:

    lisa

    sluit me helemaal aan bij de vorige 'lieve volgers'
    dus weer een prima verhaal om te lezen !!

    geniet van al je voorbereidingen voor de komst van je ouders
    zus broer en 'zwager' ;-)

    weet uit ervaring - alles wat jullie gaan doen
    is de moeite waard !!

    hartelijke groet

    egenius

  • 07 November 2014 - 19:32

    Joan:

    Lieve Lisa, heerlijk om al je belevenissen weer te lezen! Geniet nog maar lekker en ik tel de weken af tot 21 december...vooral nu het hier vandaag echt waterkoud is, brrr! kusles mamaxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curaçao

Volg mijn reis van 5 maanden stagelopen op Curaçao

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2015

Kerstvakantie

02 December 2014

Hopi Dushi

07 November 2014

Over de helft

16 Oktober 2014

Typisch Curaçao

06 Oktober 2014

School, strandjes en feestjes
Lisa

Volg hier mijn reis van 5 maanden naar Curaçao!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6693

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 19 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: