School, strandjes en feestjes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu School, strandjes en feestjes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu

School, strandjes en feestjes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

06 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Hoi lieve vriendjes en familie,

het is weer hoog tijd voor een update vanaf Dushi Korsou. Mijn dagen zijn weer gevuld geweest met stage, strandjes en feestjes. Vergeleken met andere huisgenoten heb ik niet veel stage uren, maar alsnog lijkt een dag soms heel lang en is het wel zwaar. De kinderen zijn heel druk en luisteren slecht, onze nieuwe regels en structuur gaan nog niet zoals ik zou willen. We gaan nu nog meer dingen op een andere manier doen, ik hoop dat we na een tijdje echt verbetering gaan zien. Sinds kort begeleid ik een kindje die autistisch is; ik ben aanspreekpunt voor alles wat over hem gaat. Dat vind ik wel heel leuk en leerzaam en past ook echt bij mijn opleiding. De opdrachten die ik moet doen vanuit school zijn eindelijk duidelijker nadat ik de handleidingen gevonden heb en met mijn stagebegeleider ging mailen. Ik ga me hier bezig houden met 4 P-taken (grote verslagen):
- Omgaan met afwijkende normen en waarden
Cultuurverschillen onderzoeken en beschrijven tussen Curaçao en Nederland, welke normen en waarden van hier verschillen met die van mij en hoe ik zulke situaties aanpak
- Samenwerken met andere professionals
Een groot reflectieverslag waarin ik feedback verwerk van hoe de andere stagiaires en werknemers de samenwerking met mij vinden
- Systeemgericht werkplan opstellen
Werkplan over de structuur veranderingen met de kinderen en het gebouw
- Innovatie in welzijn
Verslag waarin ik een bijdrage van mij beschrijf aan vernieuwing / verbetering in de organisatie. Waarschijnlijk doe ik dit samen met het werkplan
Ook moet ik vervangende opdrachten voor tentamens doen die ik mis omdat ik hier zit. Ik doe er 2 uit de tweede periode: therapievormen en religie&cultuur. In Nederland doe ik in de derde periode 1 en in de vierde periode 1: Maatschappelijk ondernemen en filosofie. Die kan ik dus wel gewoon maken.
Aankomende week is het hier herfstvakantie en dat betekent voor mij niet dat ik vrij ben, maar dat de naschoolse opvang zelfs 's ochtends ook open is. Morgenochtend ga ik met de kinderen naar het Sea Aquarium. 's Avonds heb ik weer zumba zoals iedere maandag en vrijdag. Dinsdagavond gaan we met het huis luxe uit eten met een drie gangen menu, dat heb ik lang niet meer gehad! Woensdag krijgen we salsa, bachata en merengue les, dat is zo leuk! We hebben afgelopen week de eerste les gehad dus de basis van alle 3. Donderdag vieren we de verjaardagen van 3 jongens uit het huis die vlak na elkaar jarig zijn. Het wordt een thema feest en je moet je zwemkleren aan doen, de rest is nog onbekend dus dat wordt spannend. Vrijdag ga ik met Maaike een dagje naar het strand. Ik wil graag naar Playa Lagun want daar kun je met zeeschildpadden snorkelen! De afgelopen dagen zijn er natuurlijk ook nog stranden en feestjes geweest. Cabana beach gaan we best vaak naartoe omdat je daar de lekkerste bedjes hebt om op te liggen, lekker eten en cocktails en omdat het een commercieel strand is zijn er geen enorme stenen aan de rand van het water waarbij het pijn doet om het water in en uit te gaan. Dat heb je bij alle andere 'echte' strandjes wel. Verder zijn we nog een dagje naar Kokomo beach geweest, daar is ook 1 keer per maand Full Moon Party. Afgelopen vrijdag was het ook weer zover, leuk feest met weer even lekkere Nederlandse herrie en een vuurwerkshow. Gisteravond was Latin Village in een groot landhuis waarbij er meerdere area's waren met verschillende muziek. Salsa, bachata en merengue maar ook house. Vorig weekend zijn we bij Bloomingdale festival geweest. 's Ochtends vroeg heb ik toen eerst nog een natuurwandeling gemaakt bij de zoutpannen van Jan Thiel. Ik moet natuurlijk ook een beetje cultuur snuiven en avonturen beleven. Er zijn nog veel meer dingen die ik wil gaan doen: met een boot naar Klein Curaçao en daar een nachtje in een hangmat slapen, met dolfijnen zwemmen, de Christoffelberg beklimmen, naar de Grotten van Hato, naar de Struisvogelfarm... Maar als we weekend hebben wil iedereen eigenlijk altijd lekker zonnen, zwemmen en stappen. Zondag 2 november hebben we met het huis voor een dagje een boot gehuurd, eindelijk varen! Iedere dag zie je bij ons thuis mensen skypen of facetimen, vooral in het weekend veel. Ik krijg moeders, vaders, opa's, oma's en vrienden te zien waar we even naar moeten zwaaien. Veel krijg ik niet alleen op een schermpje te zien maar ook in het echt. In de herfstvakantie komen al ouders of vriendjes/vriendinnen langs, maar ook buiten de vakanties om. Niemand heeft hier veel last van heimwee (tenminste niet dat ik gemerkt heb). Een huisgenootje van mij vertelde zelfs dat haar vriendinnen haar missen en dat ze toen zei dat ze hun eigenlijk helemaal niet mist. Je bent hier met zoveel andere nieuwe dingen bezig. Maar ik mis iedereen wel hoor. De eerste ouders zijn vanmiddag aangekomen van een huisgenootje en ik kan niet wachten tot ik die van mij weer zie. Ook zie ik er al naar uit om bij te kletsen en geweldige stapavonden te hebben met mn lieve vriendinnetjes. Ik ben benieuwd wat ik allemaal mis in Nederland. Gelukkig krijg ik op de radio altijd niet alleen het nieuws van de Antillen, maar ook van Nederland te horen. En ik lees en zie natuurlijk van alles op facebook van iedereen

Pasa un bon siman, te aworó
xxx

  • 06 Oktober 2014 - 08:37

    Egenius Lodewijks:

    lisa

    weer een erg leuk verslag

    'school, strandjes en feestjes' - curacao zoals het hoort
    maar voor wat betreft school moet je nog vol aan de bak lees ik
    heel veel succes daarmee !!

    en voor wat betreft je to-do lijstje nog een tip
    start lekker vroeg (08.00 uur) met de beklimming van de christoffelberg
    anders wordt 't best nog een lastige tocht ...

    hoe dan ook ENJOY CURACAO !!

    met hartelijke groet

    egenius

  • 06 Oktober 2014 - 10:44

    Wiep Lodewijks:

    Hoi Lisa,

    Wat weer een leuk verslag en mooie foto's.
    Lees en zie dat het aardig goed met je gaat, zowel op school als privè.
    Wel pittige opdrachten die je voor school moet doen zeg, maar dat
    zal wel goed komen verwacht ik. Je hebt er tijd genoeg voor toch:)

    Er zijn inderdaad een heleboel leuke dingen te doen daar.
    Wat leuk is om met je ouders te doen is het Struisvogelpark.
    Wij hebben dat toen ook als gezin gedaan ,is erg leuk.
    Een snorkeltocht met een boot is ook de moeite waard en
    wil je grote schildpadden zien dan met je naar klein Curacao.
    Is een piep klein eilandje, maar erg mooi met super helder water.
    Wel een lange boottocht er naar toe hoor!

    Al met al hoef je je niet te vervelen.
    Wens je voor de komende tijd weer veel succes en
    blijf lekker genieten!!

    Groetjes Wiep.

  • 06 Oktober 2014 - 21:18

    Joan:

    Weer een erg leuk verslag! Je geniet volop en daar ben ik blij om! Ik kan ook niet wachten je weer echt te zien en een knuffel te geven!! Heel veel liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curaçao

Volg mijn reis van 5 maanden stagelopen op Curaçao

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2015

Kerstvakantie

02 December 2014

Hopi Dushi

07 November 2014

Over de helft

16 Oktober 2014

Typisch Curaçao

06 Oktober 2014

School, strandjes en feestjes
Lisa

Volg hier mijn reis van 5 maanden naar Curaçao!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 6692

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 19 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: