1 maand verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu 1 maand verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu

1 maand verder

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi, ik ben hier vandaag alweer precies 1 maand. Veel gezien en gedaan maar de tijd ging wel snel. Ik heb nu 2 weken stage gelopen en ik leer het dagprogramma en de kinderen nu echt kennen. Ook ben ik maar eens begonnen met mailen naar school over wat nu eigenlijk allemaal de bedoeling is. Ik heb zonet zelfs al een begin gemaakt aan mijn praktijkleerplan wat ik na 3 weken af moet hebben (dit is de 3e week). Ik doe alles dus lekker op zn Antilliaanse tempo; poco poco. De meeste kindjes op stage zijn heel lief maar sommige jongens kunnen ook heel druk zijn en totaal niet luisteren. Een groot verschil met Nederland is dat je hier echt op je aller hardst moet schreeuwen om echt door te dringen. Vorige week had ik zelfs een beetje last van mijn keel. Ik ben benieuwd hoe dat hier op de basisscholen gaat dus ik ga binnenkort met de andere stagiaires op een ochtend kijken. Er zijn gelukkig wel regels waar ze zich aan houden en er is structuur, anders zou het echt een zooitje worden. Er zijn nu alleen net wat veranderingen van nieuwe stagiaires die komen en wisselingen van begeleiders. Daar moeten kinderen ook aan wennen en dan gaan ze natuurlijk even uittesten hoe ver ze kunnen gaan. Voor mijn schoolopdrachten misschien juist goed, meer inspiratie om over te vertellen. Er is ook een lege ruimte waar iets mee gedaan moet worden, daar mag ik over meedenken. Verder wacht ik eerst de uitleg van school af voordat ik echt kan beginnen. Ik heb in de weekenden alweer wat feestjes en nieuwe stranden bezocht. Iedere maand is Full Moon Party, daar heb ik nu de eerste van meegemaakt. The Partysquad heeft opgetreden bij Cabana, Feest DJ Ruud in bermuda en aankomende vrijdag komt Hardwell in Punda. Nieuwe stranden waar ik ben geweest zijn Bluebay en Playa Kalki. En sinds afgelopen vrijdag zit ik op zumba. Dat is wel even wat anders dan in Nederland en daar is het al behoorlijk met je heupen en je kont shaken! De groep bestaat bijna alleen maar uit Antilliaanse vrouwen en die zijn echt gemaakt voor zumba. Het is nog veel fanatieker en je moet er flexibeler in de heupen voor zijn. Schaamte kennen ze ook niet, ze schreeuwen en shaken zo hard als ze kunnen. Echt leuk om te zien! En leuk om aan mee te doen. Ik doe het 2 keer in de week maar dat moet ook wel met dit luie relaxte leven gevuld met happy hours, goedkoop eten en overal naartoe in de auto. Al moet ik wel zeggen dat ik gezond aan het eten ben! Iedere dag fruit en groente, dat is ook altijd lekker vers hier. Ik was afgelopen weekend op de markt en kocht daar een watermeloen voor 1 gulden (30 cent ofzo) en kreeg er ook nog gratis bananen bij! Als blondine krijg je hier in winkeltjes sowieso opvallend vaak korting en word je veel aangesproken. Maar je kunt ook zelf korting regelen door net alsof te doen dat je de winkel uitloopt of zeggen dat je nog even verder gaat kijken. In het studentenhuis ben ik nu voor de 3e keer verhuisd naar een andere kamer, dat is volgensmij echt een record voor in hetzelfde huis. Eerst verhuisd naar een grotere kamer omdat ik daar recht op had qua huurprijs die ik betaal. En nu verhuisd naar een stillere en donkerdere kamer omdat ik slecht sliep in de vorige. Ik zat namelijk niet alleen aan de weg met 4 grote ramen, maar ook naast de geluidsboxen in de woonkamer. Die kunnen helaas nog wel eens gaan knallen midden in de nacht als er nog huisgenoten wakker zijn. In het weekend is dat nog wel te doen als je dan zelf ook weer uit bed gaat, maar doordeweeks wil ik echt goede nachtrust krijgen zodat ik fit op stage ben. De mensen die ik ken zijn allemaal in wat groepjes verdeeld, maar ik vind het leuk om af te wisselen met wie ik iets ga doen. Als we opstap zijn komen de huisgenoten al snel toch weer met zn allen bij elkaar. Binnenkort ga ik met mijn collega werkneemsters en stagiaires ook wat leuks doen, ergens uit eten ofzo. En met Maaike en Jantine kan ik af en toe ook mee iets gaan doen. Ik zal jullie nu nog even lastig vallen met wat oogverblindend mooie foto's en daarna is het voor mij bedtijd.

Mi ta stima boso!
Xxx Lisa

  • 17 September 2014 - 07:50

    Bouwina Miedema:

    Hoi Lisa, wat leuk om jou ervaringen van jou avontuur te lezen en om jou foto's te kunnen bekijken. Het ziet er allemaal heel gezellig uit! Fijn dat je nu een rustige kamer hebt want een goede nachtrust is wel belangrijk hoor! Je krijgt de groetjes van Gerben, Sylvie, Lucas en mijzelf natuurlijk!! X Bouwina

  • 17 September 2014 - 08:08

    Remmie Miedema:

    Hallo Lisa,

    Bedankt voor je verslag en de foto's. Wij hebben het weer met aandacht gelezen en bekeken. Veel succes.
    Groetjes van de Miedema's.

  • 17 September 2014 - 09:24

    Joan Das:

    Weer een leuk geschreven verslag!! Zo krijg ik echt wel een goed idee hoe het leventje van jou daar eruit ziet. Hier heb je lang naar verlangd en nu geniet je daar al elke dag. Veel succes en natuurlijk voorzichtig!!!
    Daar ben ik dan toch wel weer de ietwat (haha) bezorgde moeder voor!! Veel liefs van je moeder, kus,kus en we facetimen snel weer!

  • 17 September 2014 - 10:21

    Egenius Lodewijks:

    lisa

    idd een super leuk verslag
    zo zijn we met z'n allen toch nog een beetje op curacao en bij jou ;-)

    het verslag is super - maar de foto's zijn mega
    die kunnen zo op de curacao kalender voor 2015 ;-)

    heel veel succes verder !!

    hartelijke groet

    egenius

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curaçao

Volg mijn reis van 5 maanden stagelopen op Curaçao

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2015

Kerstvakantie

02 December 2014

Hopi Dushi

07 November 2014

Over de helft

16 Oktober 2014

Typisch Curaçao

06 Oktober 2014

School, strandjes en feestjes
Lisa

Volg hier mijn reis van 5 maanden naar Curaçao!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1336
Totaal aantal bezoekers 6696

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 19 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: