Vakantie en eerste stage dag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu Vakantie en eerste stage dag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Das - WaarBenJij.nu

Vakantie en eerste stage dag

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Na anderhalve week vakantie op Curaçao begon voor mij vandaag dan toch ook weer het echte leven. Ik heb al een paar strandjes bezocht: Cabana, Jan Thiel, Porto Marie, Cas Abou en Karakter. Er zijn nog veel meer, vooral de Grote Knip is nog heel mooi en wil ik graag dit weekend naartoe. De stranden en de zee is hier zooo mooi, ik kan er geen genoeg van krijgen. Ook 's avonds is hier elke dag een place to be. Maandag is de enige rustdag. Dinsdag kun je bij Mambo Beach vanaf je strandbedje genieten van een film. Woensdag is er bij Cabana Beach live muziek en later op de avond stapmuziek net zoals in Nederland. Donderdag is Bermuda avond; een discotheek met een deel buiten en deel binnen. Vrijdag zijn er verschillende dingen te doen. Wet & Wild happy hour, Rock Beach happy hour, Bermuda of 1 keer in de maand Fullmoonparty op Kokomo Beach. Zaterdag vind ik 1 van de leukste avonden. Bij Zanzibar is er dan happy hour en hele leuke salsamuziek. De muziek is hier overal sowieso heerlijk, je wordt er echt vrolijk van en kan er lekker op dansen. Zondag is er bij Wet & Wild happy hour. De stapavonden duren hier meestal niet tot zo laat als in Nederland, je kunt vaak 12/1 uur wel weer thuis zijn. Met mijn huisgenootjes is het heel gezellig. Veel zijn wel met zn 2en of nog meer gekomen of zijn hier al langer en hebben hun plek al helemaal gevonden. Ik moet nog aan heel veel wennen, maar dat had ik van tevoren al verwacht. Het leventje is hier lekker rustig aan, en dat moet ook wel met dit klimaat, maar alsnog zijn mijn dagen tot nu toe volgepland geweest. Ik slaap nog slecht 's nachts, zeker nu ik verhuisd ben naar een kamer dichterbij de autoweg en de geluidsboxen in de gezamenlijke ruimte. Na de lange stagedagen die vanaf nu beginnen ga ik er gewoon vanuit dat ik zo moe wordt dat ik overal doorheen ga slapen! Mijn stagedagen zijn maandag t/m donderdag van 12:00 tot 18:00. 's Ochtends heb ik dan nog tijd om activiteiten of workshops voor te bereiden of verslagen te maken. Ik ben blij dat ik in het weekend echt vrij ben want dan kan ik nog steeds genieten van de stranden en de leukste feestjes! Aankomende vrijdag is de beroemde Fullmoonparty bij Kokomo Beach en zondag komt the Partysquad bij Cabana. Mijn beeld van Curaçao is dus zoals ik het had verwacht en op sommige stukken zelfs nog beter. Natuurlijk zijn er ook wat minpuntjes geweest. Ik moet wennen aan het wonen in een studentenhuis met niet altijd schone badkamers en keukens. Ik slaap dus slecht door al het lawaai en de warmte. Er zijn super veel beesten, veel doen niks maar zijn toch niet fijn als ze bij je in de buurt komen. Er zijn ook muggen die virussen verspreiden waar je goed ziek van kunt worden. Shoppen kun je hier nauwelijks en wat er is aan goede kleding is heel duur of het is echt flut spul dat snel stuk is. En als laatste heeft een huisgenootje van mij, die hier nu net zo lang als ik is, zo'n erge heimwee en ander gedoe dat ze volgende week al naar huis gaat. Daar werd ik wel even heel bang van met mijn heimwee, terwijl het juist best wel goed gaat voor mijn doen. Ik wil echt niet naar huis maar mis mijn koude, schone kamertje al wel en vooral al mijn lieve familie en vrienden. Facetimen is leuk maar het is niet hetzelfde! Gelukkig komen papa, mama, Tessa en Jeroen in de kerstvakantie langs. Speciaal voor hun wacht ik ook met bepaalde dingen doen zoals zwemmen met dolfijnen, de Christoffelberg beklimmen en een dagje naar Klein Curaçao. Vandaag was mijn eerste stagedag. De begeleiding is gezellig en de kinderen zijn druk maar wel lief! De begeleidster die bij mijn groep zat stelde gelijk veel vragen en vertelde veel over het eiland dus dat was heel leuk. De andere stagiaires zaten allemaal bij andere groepen en dat was niet helemaal de bedoeling. Deze week is er als het goed is een vergadering en daarna wordt er nog een stagiaire bij mijn groep ingezet, dat is wel zo gezellig. Ik zit bij kinderen van de basisschool groep 3 t/m 8. De kinderen en begeleiders praten onderling veel Papiaments. Dat kan ik natuurlijk niet volgen maar sommige woordjes versta je wel en vaak ook waar het gesprek ongeveer over gaat. Voor vrije keuzepunten wil ik nog wel een cursus Papiaments gaan volgen, leer ik ook weer meer mensen kennen. En ik ga nog bij zumba kijken, dat is hier anders dan in Nederland maar lijkt me ook leuk! Ik weet ondertussen al wat beter waar mijn huisgenoten vandaan komen en wat ze hier gaan doen. Groep van 7 uit Limburg, doen allemaal middelbare hotelschool en gaan hier stagelopen in luxe hotels. 2 jongens uit Groningen, doen beide iets met economie en hebben kantoorbaantje als stage. 2 meisjes uit Brabant, doen maatschappelijke zorg en gaan hier met basisschool kinderen werken, 1 jongen uit Groningen en 1 uit Harlingen die Geneeskunde doen en hier coassistent zijn, 1 meisje uit Amsterdam die beneden het studentenhuis werkt, 1 meisje uit Zwolle die op de kunstacademie zit en hier dramales geeft en nog 1 meisje uit Brabant en ik weet even niet wat zij voor stage gaat doen. Volgensmij heb ik nu iedereen gehad haha. Er zijn nog 2 maar die gaan weg, de ene morgen en de ander van de heimwee volgende week. Dus er komen vast nog mensen bij want er zijn 19 kamers. Ik denk dat ik nu alles wel verteld heb, wat een verhaal! Ohja, ik heb de eerste dag regen meegemaakt, dat was gewoon lekker afkoelen. De begeleidster op mijn groep zei vandaag ook: Ik hoop dat het straks nog gaat regenen. Zou je dat nou ooit in Nederland horen? Het is hier nog maar half 10 's avonds en ik ben al doodmoe. Ik ga nog even wat foto's hierbij zoeken, dan een filmpje kijken en daarna lekker koesen, ayo dushi's!

  • 02 September 2014 - 07:25

    Remmie Miedema:

    Hallo Lisa,

    Ik heb net je verslag gelezen en merk dat je dagen goed gevuld zijn. Geen tijd voor heimwee zullen we maar zeggen. Maar goed ook, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat je het 5 maanden vol houdt. Erg boeiend het leven daar, vooral die feestjes lijkt me wel wat. Veel succes verder met je stage en je verblijf op curacao. Ik zal je verslagen met belangstelling lezen. Groetjes vanuit Leeuwarden. Remmie

  • 02 September 2014 - 16:05

    Jw :

    Leuk verslag Lisa! Veel dingen had ik natuurlijk al gehoord van je via facetime!! Maar erg leuk om te lezen toch wel. Mooi dat je stage nu begonnen is, dat geeft een boeiende invulling van de week. geniet maar lekker verder daar en we facetimen snel weer!! Veel liefs, mamaxxx

  • 02 September 2014 - 19:49

    Wiep:

    Hoi Lisa,

    Wat een lang verhaal zeg. Leuk om te lezen, geeft al een goeie indruk hoe het met je gaat.
    Kan me voorstellen dat je met bepaalde dingen wel wat heimwee hebt naar thuis.Het leven in een studentenhuis met 19 kamers zal niet altijd rustig en ordelijk verlopen en ook niet schoon zijn. En om te slapen met die warmte moet ook wennen denk ik.
    Maar voor de rest is het veel gezelligheid wat ik zo lees en dat past natuurlijk wel bij jou.:))
    Wens je veel succes met je pas begonnen stage. Dit zal in het begin ook in niet altijd makkelijk zijn, maar komt vast goed!
    Groetjes uit Doetinchem, Wiep.

  • 03 September 2014 - 13:15

    Jehanne:

    Man o man, deze verslagen wil ik niet elke week lezen hoor.. Super jaloers!! Lijkt me echt heerlijk daar!
    Heimwee heb je altijd, maar half jaar is zo voorbij. Ik zeg: GENIETEN!!!
    Klinkt allemaal echt super zeg!! Ben erg benieuwd naar weer wat foto's! Succes op je stage! :)

    Groetjes, Jehanne!

  • 04 September 2014 - 08:17

    Lisette:

    Leuk dat je ons op de hoogte houdt! En super om al je verhalen te lezen, ben ook wel een beetje jaloers;) succes met je stage en geniet lekker daar!

    Groetjes Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curaçao

Volg mijn reis van 5 maanden stagelopen op Curaçao

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2015

Kerstvakantie

02 December 2014

Hopi Dushi

07 November 2014

Over de helft

16 Oktober 2014

Typisch Curaçao

06 Oktober 2014

School, strandjes en feestjes
Lisa

Volg hier mijn reis van 5 maanden naar Curaçao!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 6697

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 19 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: